Lekcje:
08.04.2020.
Witajcie !
Jestem zachwycona Waszymi pięknymi koszyczkami
wielkanocnymi ! Każdy jest oryginalny, ciekawy i naprawdę zachwycająco piękny !
Brawo !! Gratulacje pomysłów i wykonania ! A teraz wspólnie pooglądajmy Wasze
prace.
Dziś spotykamy się ostatni raz przed przerwą
świąteczną.
Na dzisiejszych zajęciach przypomnisz sobie o
tradycjach świątecznych i wykonasz pracę plastyczną związaną ze świętami.
Zaczynamy !
Obejrzyj filmy:
Teraz wysłuchaj piosenki:
Po wstępnych zadaniach przeczytaj wiersz E.
Skarżyńskiej „Wielkanocny stół”.
Następnie wypisz do zeszytu (z języka polskiego) wszystkie rzeczowniki, które w
nim znajdziesz. Przypominam, że
rzeczowniki odpowiadają na pytanie kto ?
co ?
Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie -
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie -
mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!
Mam nadzieję, że poradziliście
sobie bez problemu. Bez powtarzania wyrazów ja naliczyłam aż 15 rzeczowników.
Wam też się udało wszystkie odnaleźć i wypisać ?
Czy wiecie co
oznaczają produkty, które wkładamy do wielkanocnego koszyczka ? Przypomnijmy
sobie zatem wspólnie:
Kolejne zadanie.
Przepisz do zeszytu pytania i zapisz odpowiedzi pełnym zdaniem. (Pod dzisiejszą
datą i tematem lekcji).
W domu 08.04.2020.
Temat: Wielkanoc.
1.
Czym jest nakryty stół ?
………………………………………………………………………………..
2.
Co go zdobi ?
……………………………………………………………………..
3.
Jakie produkty znajdują się na nim ?
………………………………………………………………………
4.
Po czym poznajemy, że jest to stół
wielkanocny ?
………………………………………………………………………
Zrób sobie 15 minutową przerwę. Napij się wody,
zaczerpnij świeżego powietrza.
Po przerwie przystępujemy do kolejnego zadania.
Uzupełnij zdania podanymi wyrazami.
Przepisz starannie uzupełniony tekst do zeszytu. Wyrazy, którymi uzupełniasz
tekst zapisz na kolorowo.
malujemy,
pieczemy, święcimy, polewamy, jemy
W okresie Świąt Wielkanocy …………………
palmy, ……………………………………jajka, ……………………………. Baby i mazurki …………………………………………
pokarmy. Na śniadanie …………………… jajka. W śmigus- dyngus …………………………… się wodą.
Następne zadanie to życzenia
świąteczne. Kilkakrotnie pisaliście życzenia z różnych okazji. Dziś napiszecie
życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych. Korzystając z podanych wyrazów i tekstu
do uzupełnienia, napisz życzenia, a następnie ozdób tekst w ramkę i elementy
wielkanocne.
śmigus- dyngus, Wielkanoc, potrawy,
Wam, życzenia
Zbliżają się Święta …………… Z tej
okazji chciałbym/ chciałabym……………….. złożyć najlepsze ……………………
Życzę, aby smakowały Wam świąteczne
……………………….., a ………………….. był bardzo
mokry.
Życzy ……………….
Czy wiecie co to jest pisanka i czym różni się od
kraszanki ? Przeczytajcie poniższą informację, zapiszcie notatkę do zeszytu i
narysujcie kilka kolorowych pisanek według własnego pomysłu.
Pora na wychowanie fizyczne. Dzisiaj w-f na podwórku. Różnego rodzaju aktywność fizyczna na zewnątrz:)
Na koniec zrób kartkę wielkanocną.
Potrzebny będzie kolorowy
papier, klej i nożyczki.
Obejrzyj film i się
zainspiruj !
Na koniec chciałam Wam i Waszym
Rodzinom życzyć spokojnych i zdrowych Świąt Wielkanocnych, bogatego zajączka i
mokrego dyngusa J
Dziękujemy za życzenia i my składamy dla Wszystkich. Najserdeczniejsze życzenia na zbliżające się święta Wielkiejnocy. Dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznej święconki i mokrego poniedziałku!
OdpowiedzUsuńWiktoria z Rodziną.