poniedziałek, 6 kwietnia 2020


LEKCJE: 07.04.2020

Dzień dobry !

Zanim przystąpimy dzisiaj do lekcji chciałam przypomnieć kilka ważnych zasad:

- Staraj się pracować samodzielnie.
- Twoje miejsce pracy jest uporządkowane, aby nic Cię nie rozpraszało.
- Rób przerwy pomiędzy zajęciami, podczas których możesz wykonać kilka ćwiczeń, wywietrzyć pokój, wypić wodę.
- Nie odkładaj zadań na inny dzień, bo mogą być duże zaległości.
- Pamiętaj, że nauka w domu jest tak samo ważna jak ta w szkole.
- Gdy będziesz miał/miała problem z zadaniem zawsze możesz zapytać dorosłą osobę lub napisać do mnie.
- W wolnym czasie utrwalaj to co już umiesz, aby lepiej zapamiętać.


Dzisiejszą lekcję rozpoczniemy od wysłuchania legendy „Łopata małego piekarczyka”. Posłuchajcie uważnie.





Po wysłuchaniu tekstu udziel ustnych odpowiedzi:
- W jakich czasach toczy się akcja legendy ?
- Z jakim miastem jest związana legenda ?
- Kto jest jej głównym bohaterem ?
- Kim był i czym zajmował się Marcinek ?
- Jakim czeladnikiem był Marcinek ?
- Jakie niebezpieczeństwo groziło mieszkańcom Elbląga ?
- W jaki sposób mieszkańcy mogli się uratować przed najazdem krzyżaków ?
- W jaki sposób piekarczyk uratował miasto i jego mieszkańców ?
- Dlaczego mieszkańcy Elbląga patrzyli na Marcinka z powątpiewaniem ?

Teraz przygotujcie proszę zeszyt do języka polskiego, piórnik i zapiszcie:



  
Teraz przeczytajcie różnice między LEGENDĄ a BAŚNIĄ.


Najważniejsze różnice wypiszcie z tekstu do zeszytu.
Teraz już ostatnie zadanie. Przerysujcie do zeszytu taką tabelkę i wpiszcie wyrazy w odpowiednie miejsca do tabeli. Kto ma możliwość drukowania to drukuje i wkleja do zeszytu.



Pora na krótką przerwę. Zapraszam wszystkich do zabawy J


Przygotujcie teraz zeszyt, ćwiczenia i podręcznik do matematyki.

Dzisiaj będziemy rozpoznawać linie proste, krzywe i łamane. 




Wśród linii wyróżniamy proste, łamane i krzywe.
Linia prosta to pojęcie dla każdego zrozumiałe.
Linia, która nie jest prostą, ale składa się z prostych części, nazywa się łamaną.
Każda zaś linia, która nie jest prostą i nie składa się z części prostych, nazywa się krzywą.

Spójrzcie na poniższy rysunek. Przerysujcie go do zeszytu i podpiszcie pod dzisiejszą datą.
Aby poćwiczyć rozpoznawanie linii prostych, krzywych i łamanych zerknijcie do podręcznika na strony 62 i 63.



Po analizie przykładów zróbcie zadanie 1,2 ze strony 53 w ćwiczeniach.

Pora na zajęcia techniczne.
Wielkimi krokami zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Z tej okazji chciałabym abyście wykonali koszyk wielkanocny. Praca ma być wykonana na zwykłej kartce A4. Można doklejać gotowe elementy, zastosować różne materiały. Poniżej przedstawiam przykładowe prace techniczne.




A teraz ostatnia już lekcja- edukacja muzyczna.

Dziś będziemy mówić o muzyce z okresu średniowiecza. Posłuchajcie utworu i zastanówcie się nad tempem muzyki i innymi cechami charakterystycznymi.



A teraz jedna z pieśni z tego okresu „Chorał gregoriański”.



Po wysłuchaniu przygotujcie teraz zeszyt do muzyki i zapiszcie pod dzisiejszą datą cechy muzyki średniowiecznej.

Muzyka w średniowieczu:
- lekka,
- ma charakter religijny,
- muzyka jednogłosowa
- brak towarzyszenia instrumentów tak zwana a capella

Pod krótką notatką wykonaj ilustracje, jaka stworzyła się w Twojej głowie, w twojej wyobraźni podczas słuchania utworów.

Jednym ze średniowiecznych tańców jest KENDER. Zobaczcie podstawowe kroki tego tańca i spróbujcie sami zatańczyć J


I jak Wam poszło ?:)

To już wszystko na dziś !

Pozdrawiam i do jutra J




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz