LEKCJE: 07.04.2020
Dzień dobry !
Zanim przystąpimy dzisiaj do lekcji chciałam przypomnieć kilka ważnych zasad:
- Staraj się pracować samodzielnie.
- Twoje miejsce pracy jest uporządkowane, aby nic Cię nie rozpraszało.
- Rób przerwy pomiędzy zajęciami, podczas których możesz wykonać kilka ćwiczeń, wywietrzyć pokój, wypić wodę.
- Nie odkładaj zadań na inny dzień, bo mogą być duże zaległości.
- Pamiętaj, że nauka w domu jest tak samo ważna jak ta w szkole.
- Gdy będziesz miał/miała problem z zadaniem zawsze możesz zapytać dorosłą osobę lub napisać do mnie.
- W wolnym czasie utrwalaj to co już umiesz, aby lepiej zapamiętać.
Dzisiejszą lekcję rozpoczniemy od wysłuchania legendy „Łopata małego piekarczyka”. Posłuchajcie uważnie.
Po wysłuchaniu
tekstu udziel ustnych odpowiedzi:
- W jakich
czasach toczy się akcja legendy ?
- Z jakim
miastem jest związana legenda ?
- Kto jest
jej głównym bohaterem ?
- Kim był i
czym zajmował się Marcinek ?
- Jakim
czeladnikiem był Marcinek ?
- Jakie
niebezpieczeństwo groziło mieszkańcom Elbląga ?
- W jaki
sposób mieszkańcy mogli się uratować przed najazdem krzyżaków ?
- W jaki
sposób piekarczyk uratował miasto i jego mieszkańców ?
- Dlaczego
mieszkańcy Elbląga patrzyli na Marcinka z powątpiewaniem ?
Teraz
przygotujcie proszę zeszyt do języka polskiego, piórnik i zapiszcie:
Teraz przeczytajcie różnice między LEGENDĄ a BAŚNIĄ.
Najważniejsze różnice wypiszcie z tekstu do zeszytu.
Teraz już ostatnie zadanie. Przerysujcie do zeszytu taką
tabelkę i wpiszcie wyrazy w odpowiednie miejsca do tabeli. Kto ma możliwość
drukowania to drukuje i wkleja do zeszytu.
Pora na krótką przerwę. Zapraszam wszystkich do zabawy J
Przygotujcie teraz zeszyt, ćwiczenia i podręcznik do
matematyki.
Dzisiaj będziemy rozpoznawać linie proste, krzywe i łamane.
Wśród
linii wyróżniamy proste, łamane i krzywe.
Linia
prosta to pojęcie dla każdego zrozumiałe.
Linia,
która nie jest prostą, ale składa się z prostych części, nazywa się łamaną.
Każda
zaś linia, która nie jest prostą i nie składa się z części prostych, nazywa się
krzywą.
Spójrzcie na poniższy rysunek.
Przerysujcie go do zeszytu i podpiszcie pod dzisiejszą datą.
Aby poćwiczyć
rozpoznawanie linii prostych, krzywych i łamanych zerknijcie do podręcznika na
strony 62 i 63.
Po analizie przykładów zróbcie zadanie 1,2 ze strony 53 w
ćwiczeniach.
Pora na zajęcia techniczne.
Wielkimi krokami zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych. Z tej
okazji chciałabym abyście wykonali koszyk wielkanocny. Praca ma być wykonana na
zwykłej kartce A4. Można doklejać gotowe elementy, zastosować różne materiały.
Poniżej przedstawiam przykładowe prace techniczne.
A teraz ostatnia już lekcja- edukacja muzyczna.
Dziś będziemy mówić o muzyce z okresu średniowiecza.
Posłuchajcie utworu i zastanówcie się nad tempem muzyki i innymi cechami
charakterystycznymi.
A teraz jedna z pieśni z tego okresu „Chorał gregoriański”.
Po wysłuchaniu przygotujcie teraz zeszyt do muzyki i
zapiszcie pod dzisiejszą datą cechy muzyki średniowiecznej.
Muzyka w średniowieczu:
- lekka,
- ma charakter religijny,
- muzyka jednogłosowa
- brak towarzyszenia instrumentów tak zwana a capella
Pod krótką notatką wykonaj ilustracje, jaka stworzyła się w
Twojej głowie, w twojej wyobraźni podczas słuchania utworów.
Jednym ze średniowiecznych tańców jest KENDER. Zobaczcie
podstawowe kroki tego tańca i spróbujcie sami zatańczyć J
I jak Wam poszło ?:)
To już wszystko na dziś !
Pozdrawiam i do jutra J
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz