Dzień dobry !
Witam wszystkich po weekendzie!
Mam nadzieję,
że wszyscy wypoczęci i gotowi do zajęć ?
Na początek jednak spójrzcie na Wasze piękne kartki,
podziękowania. Wszystkie są przepiękne, starannie wykonane i na pewno stworzone
od serca. Naprawdę SUPER POMYSŁY I SUPER WYKONANIE ! BRAWO DLA WSZYSTKICH !! J
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od rebusu, którego rozwiązaniem będzie tematem dzisiejszej lekcji. Hasło zapiszcie w zeszycie do języka polskiego pod dzisiejszą datą.
Świetnie poradziliście sobie z rebusem !
A teraz bliżej poznamy sylwetkę królowej Jadwigi.
Posłuchajcie nagrania i śledźcie poniższy tekst.
Po wysłuchaniu
tekstu udzielcie ustnych odpowiedzi:
- Czyją
córką była Jadwiga ?
- Jakiego
była pochodzenia ?
- Ile
miała lat, gdy została koronowana na króla Polski ?
- Jakie
dobre cechy miała Jadwiga ?
- Czym
się interesowała ?
- Co
zrobiła dla Akademii Krakowskiej ?
- Gdzie
została pochowana ?
-
Dlaczego została świętą ?
Po analizie
tekstu zapisz w zeszycie (pod rebusem)
„Cechy dobrego władcy”.
Nawiąż do
tekstu „Jadwiga- kobieta król”. Możesz również podać własne propozycje.
Teraz
zerknijcie na poniższą kartę pracy. Kto ma możliwość wydrukowania karty pracy
to rozwiązanie robi bezpośrednio na niej i wkleja do zeszytu, zaś osoby, które
nie mogą wydrukować – wpisują tylko hasło do zeszytu. Przeczytajcie uważnie
zdania, a następnie wybierzcie literę wskazaną przez liczbę w koronie. Litery
te utworzą hasło.
Pora na
krótką przerwę. Zapraszam do wspólnej zabawy.
Czas na drugą część zadania.
Przypomnijmy co to były wyrazy bliskoznaczne ?
To wyrazy, których znaczenie jest zbliżone do znaczenia
innych słów lub z nimi identyczne.
Przykład: SAMOCHÓD-
auto, fura, bryka, pojazd
Waszym zadaniem jest dobranie i zapisanie po trzy wyrazy
bliskoznaczne, tak jak pokazane jest to w przykładzie. Jeśli jest możliwość
druku to łączycie wyrazy i wklejacie do zeszytu kartę pracy. Jeśli nie-
zapisuje pary wyrazów tak jak poniżej w zeszycie:
Sprawiedliwy-
uczciwy- prawy
Teraz poćwicz czytanie !
Przeczytaj
samodzielnie komiks „Stopka królowej
Jadwigi”.
Po
przeczytaniu zastanów się nad kolejnością wydarzeń.
Gdy już uda
Ci się ponumerować zdania od 1- 6 zgodnie z kolejnością wydarzeń to przekształć
uporządkowane zdania w równoważniki i zapisz je w zeszycie.
Poniżej
przypominam, jak przekształcaliśmy takie zdania:
1.Jadwiga
odwiedziła plac budowy
Odwiedzenie placu budowy przez
Jadwigę.
W zeszycie
zapisuje jedynie tę zmienioną formę zdania.
Praca Domowa:
Nauczę się
czytać poniższego tekstu. Nagranie prześlę do końca tygodnia.
Zaczynamy lekcję wychowania fizycznego. Ćwiczenia z liną.
Przygotujcie strój i linę- można ją zastąpić gumą do
skakania, skakanką, taśmą itp.
Po
ćwiczeniach zróbcie sobie 15 minutową przerwę. Napicie się wody, odpocznijcie,
poleżcie, zregenerujcie się.
Ostatnia lekcje to matematyka.
Dziś powtórki
z mnożenia. Jeśli przydatny był dla Was sposób mnożenia za pomocą palców to
śmiało z niego korzystajcie !
Zapiszcie w
zeszycie do matematyki
W domu 06.04.2020.
Temat:
Tabliczka mnożenia.
Drukujemy-
albo przerysowujemy grafy do zeszytu.
W ćwiczeniach
wykonajcie zadanie 1, 2, 3 ze strony 52.
To wszystko
na dziś !
Do jutra !:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz