środa, 22 kwietnia 2020


LEKCJE: 23.04.2020.

Dzień dobry !
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zastanowienia się z czym kojarzy nam się słowo praca. Pomyślcie chwilę, a następnie zobaczcie czy Wasze propozycje były podobne do moich. Przygotujcie zeszyt do języka polskiego zapiszcie dzisiejszą datę, a następnie przerysujcie mapę myśli pod tematem lekcji.

W domu
Temat: Bez pracy nie ma kołaczy.                                 23.04.2020.



Teraz otwórzcie podręcznik na stronie 42 i posłuchajcie opowiadania pt. „O pracy”.





Po wysłuchaniu opowiadania udziel ustnych odpowiedzi:

- Jakie prace oddawała nauczycielka na lekcji ?
- Jak uczniom poszedł sprawdzian ?
- Jak długo Lucynka przygotowywała się do sprawdzianu ?
- Z czego była zadowolona Pani ?

Przygotuj ćwiczenia na stronie 37 i zrób zadanie 1 (również kropka). Odpowiedzi zapisz pełnym zdaniem.

W naszym opowiadaniu pojawiają się przysłowia o pracy. Napisz te przysłowia oraz wyjaśnię ich znaczenie. (NIE PRZEPISUJECIE TEGO DO ZESZYTU).
1.       Jaka praca taka płaca- za ciężką pracę można spodziewać się dobrego wynagrodzenia.

2.       Bez pracy nie ma kołaczy- aby coś osiągnąć trzeba najpierw na to zapracować.

3.       Pieczone gołąbki nie lecą same do gąbki- w życiu nic nie przychodzi bez trudu, bez działania.

4.       Nie odkładaj na jutro, tego co masz zrobić dziś- nie odkładaj wykonania czynności na późniejszy czas.

5.       Chleb pracą nabyty jest smaczny i syty- kto uczciwie pracuje może cieszyć się zasłużonym wynagrodzeniem.

6.       Cudza praca nie wzbogaca- tylko własnym wysiłkiem można coś osiągnąć.

7.       Żadna praca nie hańbi- żadnej wykonywanej pracy nie należy się wstydzić.

Po zapoznaniu się z przysłowiami o pracy oraz ich znaczeniu zróbcie zadanie 3 na stronie 38 w ćwiczeniach.
Teraz pora na zadanie 5 strona 38 (bez kropki). Podkreślcie wyrazy należące do rodziny wyrazu praca.  Aby dobrze wykonać to zadanie przypomnijmy sobie, co to jest rodzina wyrazów. Kliknijcie w poniższy film i posłuchajcie uważnie.



Teraz ostatnie zadanie z tej strony. Zadanie 4- naklejki. Przed przystąpieniem do wykonania zadania przeczytaj ważną informację w dymku, którą przekazuje chłopiec. (Przy tym zadaniu).

Pora na przerwę. Napij się wody, zjedz drugie śniadanie, zaczerpnij świeżego powietrza i wróć do pracy.

Po przerwie wysłuchaj nagrania i przygotuj podręcznik na stronie 43.




Po wysłuchaniu wiersza udziel ustnych odpowiedzi:
- Kim są bohaterowie wiersza ?
- Co robił chrząszcz ?
- W jakim mieście chrząszcz brzęczał ?
- Czym dla chrząszcza było brzęczenie w trzcinie ?
- Co otrzymywał chrząszcz za swoją pracę ?
- Jak myślicie, dlaczego wół chciał robić to samo co chrząszcz ?
- Czy jest to możliwe ?
- W jaki sposób brzęczenie wołu odebrał Maciek ?
- Jaką pracę otrzymał wół ?
- Dlaczego wół zdenerwował się na chrząszcza ?
- Czy miał rację ?

Po analizie wiersza wykonajcie zadanie 2 ze strony 37 w ćwiczeniach. Skreślcie niepoprawne wyrazy i zastąpcie właściwymi zgodnie z przykładem.

Czas na ruch ! Kliknij w poniższy link i przyłącz się do zabawy !:)


Kolejna lekcja to plastyka. Tematem naszej pracy będzie tworzenie kompozycji abstrakcyjnej.
Co to właściwie jest ABSTRAKCJA ?



Poniżej przedstawiam kilka obrazów o tematyce abstrakcyjnej. Obejrzyj je uważnie. Czy podoba Ci się taki rodzaj sztuki ? Z czym Ci się kojarzy ? Jak myślisz co mogą przedstawiać te obrazy ?







A teraz pora na Twoją pracę. Przygotuj kartkę, farby i pędzle. Zastanów się jakie emocje chcesz wyrazić i stwórz obraz w takiej technice, jak dzieło Kandinskiego.
Jestem bardzo ciekawa Waszych prac. Nie zapomnijcie przesłać zdjęcia J
Powodzenia !

Ostatnia już dzisiaj lekcja to w-f. Zapraszam do wspólnych ćwiczeń.



Na dziś to już wszystko !
Trzymajcie się zdrowo ! J

2 komentarze: