LEKCJE: 23.04.2020.
Dzień dobry !
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od zastanowienia się z czym
kojarzy nam się słowo praca. Pomyślcie chwilę, a następnie zobaczcie czy Wasze
propozycje były podobne do moich. Przygotujcie zeszyt do języka polskiego zapiszcie
dzisiejszą datę, a następnie przerysujcie mapę myśli pod tematem lekcji.
W domu
Temat: Bez pracy nie ma kołaczy. 23.04.2020.
Teraz otwórzcie podręcznik na stronie 42 i posłuchajcie
opowiadania pt. „O pracy”.
Po wysłuchaniu
opowiadania udziel ustnych odpowiedzi:
- Jakie prace oddawała
nauczycielka na lekcji ?
- Jak uczniom poszedł
sprawdzian ?
- Jak długo Lucynka
przygotowywała się do sprawdzianu ?
- Z czego była
zadowolona Pani ?
Przygotuj ćwiczenia na stronie 37 i zrób zadanie 1 (również
kropka). Odpowiedzi zapisz pełnym zdaniem.
W naszym opowiadaniu pojawiają się przysłowia o pracy.
Napisz te przysłowia oraz wyjaśnię ich znaczenie. (NIE PRZEPISUJECIE TEGO DO
ZESZYTU).
1.
Jaka
praca taka płaca- za ciężką pracę można spodziewać się dobrego wynagrodzenia.
2.
Bez pracy
nie ma kołaczy- aby coś osiągnąć trzeba najpierw na to zapracować.
3.
Pieczone
gołąbki nie lecą same do gąbki- w życiu nic nie przychodzi bez trudu, bez
działania.
4.
Nie
odkładaj na jutro, tego co masz zrobić dziś- nie odkładaj wykonania czynności
na późniejszy czas.
5.
Chleb
pracą nabyty jest smaczny i syty- kto uczciwie pracuje może cieszyć się
zasłużonym wynagrodzeniem.
6.
Cudza
praca nie wzbogaca- tylko własnym wysiłkiem można coś osiągnąć.
7.
Żadna
praca nie hańbi- żadnej wykonywanej pracy nie należy się wstydzić.
Po zapoznaniu się z przysłowiami o pracy oraz ich znaczeniu
zróbcie zadanie 3 na stronie 38 w ćwiczeniach.
Teraz pora na zadanie 5 strona 38 (bez kropki). Podkreślcie
wyrazy należące do rodziny wyrazu praca.
Aby dobrze wykonać to zadanie przypomnijmy sobie, co to jest rodzina
wyrazów. Kliknijcie w poniższy film i posłuchajcie uważnie.
Teraz ostatnie zadanie z tej strony. Zadanie 4- naklejki.
Przed przystąpieniem do wykonania zadania przeczytaj ważną informację w dymku,
którą przekazuje chłopiec. (Przy tym zadaniu).
Pora na przerwę. Napij się wody, zjedz drugie śniadanie,
zaczerpnij świeżego powietrza i wróć do pracy.
Po przerwie wysłuchaj nagrania i przygotuj podręcznik na
stronie 43.
Po wysłuchaniu
wiersza udziel ustnych odpowiedzi:
- Kim są bohaterowie
wiersza ?
- Co robił chrząszcz ?
- W jakim mieście
chrząszcz brzęczał ?
- Czym dla chrząszcza
było brzęczenie w trzcinie ?
- Co otrzymywał
chrząszcz za swoją pracę ?
- Jak myślicie,
dlaczego wół chciał robić to samo co chrząszcz ?
- Czy jest to możliwe
?
- W jaki sposób
brzęczenie wołu odebrał Maciek ?
- Jaką pracę otrzymał
wół ?
- Dlaczego wół
zdenerwował się na chrząszcza ?
- Czy miał rację ?
Po analizie wiersza wykonajcie zadanie 2 ze strony 37 w
ćwiczeniach. Skreślcie niepoprawne wyrazy i zastąpcie właściwymi zgodnie z
przykładem.
Czas na ruch ! Kliknij w poniższy link i przyłącz się do
zabawy !:)
Kolejna lekcja to plastyka.
Tematem naszej pracy będzie tworzenie kompozycji abstrakcyjnej.
Co to właściwie jest ABSTRAKCJA ?
Poniżej przedstawiam kilka obrazów o tematyce abstrakcyjnej. Obejrzyj
je uważnie. Czy podoba Ci się taki rodzaj sztuki ? Z czym Ci się kojarzy ? Jak
myślisz co mogą przedstawiać te obrazy ?
A teraz pora na Twoją pracę. Przygotuj kartkę, farby i pędzle.
Zastanów się jakie emocje chcesz wyrazić i stwórz obraz w takiej technice, jak
dzieło Kandinskiego.
Jestem bardzo ciekawa Waszych prac. Nie zapomnijcie przesłać
zdjęcia J
Powodzenia !
Ostatnia już dzisiaj lekcja to w-f. Zapraszam do wspólnych ćwiczeń.
Na dziś to już wszystko !
Trzymajcie się zdrowo ! J
fajne to 😁😀😊😊😉😉
OdpowiedzUsuńno jest fajowe😎😋
Usuń