poniedziałek, 20 kwietnia 2020


LEKCJE: 21.04.2020
Dzień dobry !
Dziś czekają Was powtórki. Proponuję aby te zadania wykonać samodzielnie, aby sprawdzić się co już umiesz, a co jeszcze należy poćwiczyć. Wykonajcie zadania w ćwiczeniach ze stron- 33 i 34. Zadanie 1 robicie bez kropki.
W zadaniu 1 należy wyszukać i podkreślić na zielono wykonawców czynności (rzeczownik- kto ? co?), a na niebiesko czynności (czasownik- co robi ? co się z nim dzieje ?)
W zadaniu 2 ułożyć 3 zdania z podanymi skrótami.
Pt. – pod tytułem
Ul. – ulica
Np. - na przykład
W zadaniu 3 wyjaśnić, co oznaczają podane związki frazeologiczne.
W zadaniu 4 wpisać spółgłoski miękkie (np. ć, ń, ś, ź, dź ) lub zmiękczone przez i- np. ci, ni.
W zadaniu 5 wpisać wielką lub małą literę.
W zadaniu 6- na podstawie ilustracji należy zastanowić się, która rodzina dba o Ziemię ? Jakie zachowania korzystne i niekorzystne dla naszej planety przedstawiono na rysunku ? Następnie należy zapisać w zeszycie 4 przestrogi dla mieszkańców, którzy zachowują się niewłaściwie. Skorzystajcie z podanych wyrazów.
Po zrobieniu wszystkich zadań zrób sobie krótką przerwę.

Teraz przygotujcie zeszyty do muzyki. Przedstawiam Wam słowa piosenki „Imieniny Ziemi” oraz melodię. Tej piosenki będziemy się uczyć śpiewać. W trakcie słuchania piosenki wykonajcie do niej ilustrację. Tekst piosenki macie w swoich ćwiczeniach do języka polskiego na stronie 102.


Tylko w takiej wersji udało mi się odnaleźć nagranie


Teraz poznamy Elementy utworu muzycznego. Przygotujcie podręcznik do polskiego na stronie 118.


Przeczytajcie z powyższego schematu co składa się na utwór muzyczny. Następnie zróbcie ćwiczenie 1 i 2 str. 99 – ćwiczenia.



Zrób sobie kolejną przerwę. Zaczerp świeżego powietrza, porozciągaj swoje ciało, napij się i zjedz coś dobrego J

Po przerwie czeka nas edukacja społeczna.
Rozpoczniemy projekt ZWIERZĘTA ŚWIATA. Będziemy pracować METODĄ PROJEKTU. Ze względu na ograniczenie „przemieszczania się” będziemy pracować w parach (zamiast w grupach). Poprzez takie zadanie będziecie mieli okazję uczyć się współpracy (na odległość- zdalnie), poznawać niezwykłe zwierzęta, razem odkrywać świat przyrody.
Rozpoczynamy pracę metodą projektu !
Temat projektu: Wybrane zwierzę egzotyczne.
Czas trwania: 4 tygodnie
1.       Łączymy się w pary.
Kontaktujecie się z osobą, z którą chcielibyście pracować nad projektem i pytacie o to czy chce z Wami wspólnie wykonywać tę pracę. Oczywiście kontaktujecie się z pomocą rodziców poprzez Messenger, Facebook, e-mail, telefon komórkowy.
2.       Wybieramy temat.
Wspólnie zastanawiacie się jakie zwierzę Was interesuje. Przedstawiacie sobie swoje propozycje, argumentacje i wspólnie wybieracie jedno zwierzę.
3.       Ustalamy zasady pracy.
Zastanawiacie się kiedy i jak będziecie pracować. W jaki sposób będziecie przekazywać sobie informację oraz rozwiązywać niejasności bądź omawiać dane zagadnienia.
4.       Dzielimy się obowiązkami.
Ustalacie kto z Was wyszukuje konkretnych informacji (wygląd, środowisko życia, pożywienie itp.), w jakiej formie wykonacie dany projekt, w jakiej formie udokumentujecie go nauczycielowi.

Projekt należy przedstawić do 22 maja 2020.
Życzę owocnej współpracy ! J

Teraz pora na krótką przerwę i  ruch ! Klikamy na link i tańczymy !




Ostatnia lekcja- matematyka.
Wykonaj zadanie 6 i 7 str. 57 – ćwiczenia.
Pomyślcie i przeanalizujcie zadanie 1 ze strony 67 z podręcznika.  Rozwiązanie zapiszcie w zeszycie pod dzisiejszą datą.

Na dziś to już wszystko !
Pozdrawiam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz