LEKCJE: 21.04.2020
Dzień dobry !
Dziś czekają Was powtórki. Proponuję aby te zadania wykonać
samodzielnie, aby sprawdzić się co już umiesz, a co jeszcze należy poćwiczyć.
Wykonajcie zadania w ćwiczeniach ze stron- 33 i 34. Zadanie 1 robicie bez
kropki.
W zadaniu 1
należy wyszukać i podkreślić na zielono
wykonawców czynności (rzeczownik- kto ? co?), a na niebiesko czynności
(czasownik- co robi ? co się z nim dzieje ?)
W zadaniu 2
ułożyć 3 zdania z podanymi skrótami.
Pt. – pod tytułem
Ul. – ulica
Np. - na przykład
W zadaniu 3
wyjaśnić, co oznaczają podane związki frazeologiczne.
W zadaniu 4 wpisać
spółgłoski miękkie (np. ć, ń, ś,
ź, dź ) lub zmiękczone przez i- np. ci, ni.
W zadaniu 5
wpisać wielką lub małą literę.
W zadaniu 6- na
podstawie ilustracji należy zastanowić się, która rodzina dba o Ziemię ? Jakie
zachowania korzystne i niekorzystne dla naszej planety przedstawiono na rysunku
? Następnie należy zapisać w zeszycie 4 przestrogi dla mieszkańców, którzy
zachowują się niewłaściwie. Skorzystajcie z podanych wyrazów.
Po zrobieniu wszystkich zadań zrób sobie krótką przerwę.
Teraz przygotujcie zeszyty do muzyki. Przedstawiam Wam słowa
piosenki „Imieniny Ziemi” oraz melodię. Tej piosenki będziemy się uczyć śpiewać.
W trakcie słuchania piosenki wykonajcie do niej ilustrację. Tekst piosenki
macie w swoich ćwiczeniach do języka polskiego na stronie 102.
Tylko w takiej wersji udało mi się odnaleźć nagranie
Teraz poznamy Elementy utworu muzycznego. Przygotujcie
podręcznik do polskiego na stronie 118.
Przeczytajcie z powyższego schematu co składa się na utwór
muzyczny. Następnie zróbcie ćwiczenie 1 i 2 str. 99 – ćwiczenia.
Zrób sobie kolejną przerwę. Zaczerp świeżego powietrza,
porozciągaj swoje ciało, napij się i zjedz coś dobrego J
Po przerwie czeka nas edukacja społeczna.
Rozpoczniemy projekt
ZWIERZĘTA ŚWIATA. Będziemy pracować METODĄ
PROJEKTU. Ze względu na ograniczenie „przemieszczania się” będziemy
pracować w parach (zamiast w grupach). Poprzez takie zadanie będziecie mieli
okazję uczyć się współpracy (na odległość- zdalnie), poznawać niezwykłe
zwierzęta, razem odkrywać świat przyrody.
Rozpoczynamy pracę metodą projektu !
Temat projektu: Wybrane
zwierzę egzotyczne.
Czas trwania: 4
tygodnie
1. Łączymy się w pary.
Kontaktujecie się z osobą, z którą
chcielibyście pracować nad projektem i pytacie o to czy chce z Wami wspólnie wykonywać
tę pracę. Oczywiście kontaktujecie się z pomocą rodziców poprzez Messenger,
Facebook, e-mail, telefon komórkowy.
2. Wybieramy temat.
Wspólnie zastanawiacie się jakie zwierzę
Was interesuje. Przedstawiacie sobie swoje propozycje, argumentacje i wspólnie
wybieracie jedno zwierzę.
3. Ustalamy zasady pracy.
Zastanawiacie się kiedy i jak będziecie
pracować. W jaki sposób będziecie przekazywać sobie informację oraz rozwiązywać
niejasności bądź omawiać dane zagadnienia.
4. Dzielimy się obowiązkami.
Ustalacie kto z Was wyszukuje konkretnych
informacji (wygląd, środowisko życia, pożywienie itp.), w jakiej formie
wykonacie dany projekt, w jakiej formie udokumentujecie go nauczycielowi.
Projekt należy przedstawić do 22 maja 2020.
Życzę owocnej współpracy ! J
Teraz pora na krótką przerwę i ruch ! Klikamy na link i tańczymy !
Ostatnia lekcja- matematyka.
Wykonaj zadanie 6 i 7 str. 57 – ćwiczenia.
Pomyślcie i przeanalizujcie zadanie 1 ze strony 67 z
podręcznika. Rozwiązanie zapiszcie w
zeszycie pod dzisiejszą datą.
Na dziś to już wszystko !
Pozdrawiam !
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz