LEKCJE: 16.04.2020
Dzień dobry !
Przedstawiam Waszą galerię prac "Dzień Ziemi". Jak zwykle wykazaliście się pomysłowością i starannością. Zapraszam Was do podziwiania prac razem ze mną :) Wszystkie są przepiękne ! Brawo dla Was !
Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od wysłuchania opowiadania pt.
„Szkolny Dzień bez Samochodu” oraz „Smok? Nie, smog !”. Przygotujcie podręcznik
na stronie 30-31. Wysłuchajcie nagrania i śledźcie tekst w podręczniku.
Po wysłuchaniu tekstów otwórzcie ćwiczenia na stronie 27. Na
podstawie tekstu zaznaczcie poprawne odpowiedzi- Pokolorujcie właściwe litery i
odczytajcie z nich hasło.
Po wykonaniu zadania 1 i 2 przygotuj zeszyt do przyrody i
zapisz:
Teraz przeczytajcie samodzielnie wiersz pt. „Co to jest
ekologia?” Danuty Klimkiewicz i Wiesława Drabika. Przyjrzyjcie się uważnie
ilustracji i po przeczytanie wiersza udzielcie ustnych odpowiedzi
zamieszczonych pod tekstem- bez punktu 3. (podręcznik str. 32).
Po przeczytaniu i analizie wiersza wykonaj ćwiczenie 3 str.
28 w ćwiczeniach (bez kropki).
Zrób sobie 15 minutową przerwę, a następnie wróć do pracy J
Czy wiecie co to jest podziękowanie ?
W podręczniku na stronie 33 jest wyjaśnione czym jest
podziękowanie i jak je napisać. Informację tę przeczytajcie i zapiszcie na
kolorowo w zeszycie do języka polskiego pod dzisiejszą datą.
Na podstawie zamieszczonego podziękowania w podręczniku
spróbujmy przeanalizować jego treść.
Nie przepisujecie tego do zeszytu. Poprzez
te pytania i odpowiedzi chcę abyście zobaczyli jakie są najważniejsze elementy
podziękowania i jak ich szukać w tekście.
- Od kogo klasa 2b
otrzymała podziękowanie ?
Klasa 2b otrzymała podziękowanie od Fundacji „Las i jego
mieszkańcy”.
- Za co otrzymała podziękowanie
?
Klasa 2b otrzymała podziękowanie za zbieranie plastikowych
nakrętek.
- Na co fundacja
przeznaczy uzyskane środki ?
Fundacja zasadzi nowe drzewa i zaopiekuje się zwierzętami,
które ucierpiały przez działalność człowieka.
Spróbujcie teraz sami napisać podziękowanie. W tym celu
pomogą Wam wyrazu zamieszczone w ramce. Zadanie 4 str. 28- ćwiczenia.
Teraz czas na ruch. Zaproście do zajęć/ zabawy rodzinę.
Zabawa nazywa się SPORTYOWY ALFABET. Potrzebne będą poniższe karty (nie
drukować tylko mieć do nich dostęp). Każda litera alfabetu ma przypisane
konkretne ćwiczenie. Wymyślacie różne wyrazy – każdą literę przedstawiacie
poprzez ćwiczenie, które przypisane jest tej literze. Wyrazy dowolne, możecie
grać na przemian i kontrolować dane ćwiczenie.
Pora
na matematykę!
Na początku chciałam Was przeprosić, ponieważ zaszło
nieporozumienie, a mianowicie…. Wczoraj zadałam Wam zadania dotyczące odcinków
(były dość różne odpowiedzi), ale niestety pomyliłam tematy i nie było
najważniejszego- wprowadzenia co to jest odcinek i wszelkich innych informacji.
Przepraszam Was za tę pomyłkę. Wczorajszego zadania nie bierzemy póki co pod
uwagę. Po dzisiejszej lekcji, przeanalizujecie to zadanie jeszcze raz w oparciu
o zdobytą wiedzę, a na kolejny dzień ja przedstawię jego rozwiązanie.
Sprawdzicie się kto zrobił dobrze lub gdzie popełnił błąd. Także zacznijmy od
początku J
Na dzisiejszej lekcji dowiemy się co to jest odcinek
oraz będziemy mierzyć, zapisywać wyniki.
Tak więc co to jest właściwie ten odcinek ?
Spójrzcie na rysunek.
Odcinek to nic innego jak prosta, która ma dwa końce. Końce odcinka
zawsze piszemy wielkimi literami. Na rysunki jest odcinek AB
Otwórzcie podręcznik na stronie 65. Przygotujcie
linijkę. Zerknijcie na zadanie 4.
Mamy odczytać nazwę tego odcinka. Jest to odcinek CD.
Zmierzcie teraz proszę jego długość.
Czy wszyscy zmierzyli dobrze ? Odcinek CD ma długość
7 cm.
Teraz patrzymy na zadanie 6. Mamy odszukać na
rysunku 6 odcinków i wymienić ich nazwy. Spróbujcie sami, a później
skontrolujcie z moją odpowiedzią.
1 odcinek AB
2 odcinek AC
3 odcinek AD
4 odcinek BC
5 odcinek BD
6 odcinek CD
Teraz otwieramy ćwiczenia do matematyki na stronie
54.
Zad. 1
Mierzymy za pomocą linijki odcinek AB- wynik
wpisujemy w kratkę.
Zadanie
z żarówką dla chętnych.
Zad. 2
Rysujecie odcinki i nadajecie im nazwy ( wielkie
litery )
1 odcinek ma mieć długość 7 cm.
2 odcinek ma być krótszy o 3cm od pierwszego – skoro krótszy to odejmujemy- 7 cm- 3
cm= 4cm ( tak więc długość drugiego
odcinka ma mieć 4 cm).
3 odcinek ma być długości dwóch wcześniejszych
odcinków razem – więc musimy dodać do siebie – 7 cm+ 4 cm= 11 cm (3 odcinek ma mieć długość 11 cm).
Następnie wykonujecie zadanie 3 i 4 ze strony 55.
Pamiętajcie aby jedną ręką stabilnie trzymać linijkę (aby się nie ruszała), a
drugą kreślimy linię prostą.
Powodzenia !
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz