LEKCJE: 22.05.2020
Dzień dobry !
Wasze wczorajsze prace techniczne "Wizyta w zoo" są bardzo ładne ! Wszystkie kolorowe, bogate w szczegóły, starannie wykonane i pomysłowe. Zapraszam do wspólnego oglądania galerii prac.
Jeszcze raz wielkie brawa za tak piękne i pomysłowe prace !
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od rozwiązania zadania 2 str. 69 w
ćwiczeniach. Pokolorujcie pola z literami tworzącymi nazwy kontynentów. Z
pozostałych liter odczytaj hasło. Zapisz je w zeszycie pod dzisiejszą datą.
Zastanów się czy na wszystkich kontynentach mieszkają dzieci?
Teraz posłuchaj uważnie wiersza Natalii Usenko „Kolorowe
dzieci” i odpowiedz ustnie na poniższe
pytania.
Pytania do
wiersza:
- Co w Waszym otoczeniu może być takie samo ? A co jest
różne ?
- Czy wszyscy ludzie na świecie są tacy sami ?
- W czym Wy jesteście do siebie podobni ? A czym się
różnicie ?
- Co by się stało, gdyby wszyscy ludzie na świecie
wyglądali tak samo i mieli takie same charaktery ?
- Czy świat byłby wtedy ciekawym miejscem ?
Przygotujcie
zeszyt do języka polskiego. Narysujcie tabelę, w której zapiszemy podobieństwa
i różnice między dziećmi mieszkającymi w różnych częściach świata.
Teraz zadanie
1 str. 69 w ćwiczeniach- Do podanych zdań ułóż i zapisz pytania.
Teraz posłuchajcie
kolejnego wiersza Danuty Wawiłow „Szybko !”- podręcznik strona 76.
Po wysłuchaniu wiersza udziel ustnych
odpowiedzi na poniższe pytania:
- O kim autorka mówi w wierszu ?
- O jakich czynnościach autorka mówi, że należy wykonywać
je szybko ?
- Co chciałaby robić osoba mówiąca w wierszu ?
- Na co Ty nie masz czasu ?
- Czego Ci nie wolno robić pomału ?
- Co chciałbyś/ chciałabyś zrobić, gdybyś nie musiał/ nie
musiała zważać na czas ?
Praca domowa: Ułóż i zapisz w zeszycie wypowiedź, na temat tego, co
chciałabyś/chciałbyś robić wolno. Zilustruj swoją wypowiedź.
Przed nami
ostatnie zadanie.
Wysłuchajcie
opowiadania Joanny Plesnar „Podróże gwiezdne”. Po wysłuchaniu fragmentu
opowiada odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.
Pytania do
tekstu:
- W jakim języku odbyły się zajęcia z informatyki w
klasie Adasia ?
- Z kim rozmawiał Adaś ?
- O czym rozmawiały dzieci ?
- Jak to możliwe, że Adaś mógł podczas lekcji rozmawiać z
koleżanką z Afryki ?
- Czego chłopiec zazdrościł Subirze ?
- O co chłopiec zazdrościł Subirę/
- Jak Wam się wydaje, dlaczego patrząc w niebo, Adaś i
Subira mogli sobie wyobrazić, że mieszkają w tym samym mieście ?
Na koniec
zróbcie zadanie 4 i 5 z ćwiczeń.
Zrób sobie
krótką przerwę- pora na ruch !
Kolejna lekcja to matematyka.
Dziś również powtórki. Przygotuj ćwiczenia na stronie 71 i 72.
Rozwiąż wszystkie zadania z tych stron.
Na zakończenie lekcji chciałabym Wam pogratulować super
pomysłów i wykonania prac projektowych o wybranym zwierzęciu. Na niektóre
projekty jeszcze czekam J
Mam nadzieję, że są w trakcie realizacji? Termin był do dziś, dlatego też
pozwolę sobie podsumować i wypowiedzieć się na temat tych dostarczonych.
Cieszę się, że mimo przeciwności jakie nam towarzyszą
(ograniczenie kontaktów z rówieśnikami) daliście radę stworzyć tak interesujące
prace. Ile różnych zespołów, tyle różnych projektów. Znalazły się wśród nich
plakaty, prezentacje multimedialne, piękne mini książeczki. Wszystkie projekty
były przemyślane, rozplanowane i bardzo ładnie, estetycznie wykonane. Jeszcze
raz WIELKIE GRATULACJE I BRAWA DLA WAS !! Dziękuję !!
To wszystko na dziś. Dziękuję za ogrom pracy w tym tygodniu
!! Odpoczywajcie !:) Dobrego weekendu !!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz