czwartek, 21 maja 2020


LEKCJE: 22.05.2020

Dzień dobry !

Wasze wczorajsze prace techniczne "Wizyta w zoo" są bardzo ładne ! Wszystkie kolorowe, bogate w szczegóły, starannie wykonane i pomysłowe. Zapraszam do wspólnego oglądania galerii prac.






















Jeszcze raz wielkie brawa za tak piękne i pomysłowe prace ! 

Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od rozwiązania zadania 2 str. 69 w ćwiczeniach. Pokolorujcie pola z literami tworzącymi nazwy kontynentów. Z pozostałych liter odczytaj hasło. Zapisz je w zeszycie pod dzisiejszą datą. Zastanów się czy na wszystkich kontynentach mieszkają dzieci?


Teraz posłuchaj uważnie wiersza Natalii Usenko „Kolorowe dzieci”  i odpowiedz ustnie na poniższe pytania.


Pytania do wiersza:
- Co w Waszym otoczeniu może być takie samo ? A co jest różne ?
- Czy wszyscy ludzie na świecie są tacy sami ?
- W czym Wy jesteście do siebie podobni ? A czym się różnicie ?
- Co by się stało, gdyby wszyscy ludzie na świecie wyglądali tak samo i mieli takie same charaktery ?
- Czy świat byłby wtedy ciekawym miejscem ?

Przygotujcie zeszyt do języka polskiego. Narysujcie tabelę, w której zapiszemy podobieństwa i różnice między dziećmi mieszkającymi w różnych częściach świata.



Teraz zadanie 1 str. 69 w ćwiczeniach- Do podanych zdań ułóż i zapisz pytania.

Teraz posłuchajcie kolejnego wiersza Danuty Wawiłow „Szybko !”- podręcznik strona 76.



Po wysłuchaniu wiersza udziel ustnych odpowiedzi na poniższe pytania:
- O kim autorka mówi w wierszu ?
- O jakich czynnościach autorka mówi, że należy wykonywać je szybko ?
- Co chciałaby robić osoba mówiąca w wierszu ?
- Na co Ty nie masz czasu ?
- Czego Ci nie wolno robić pomału ?
- Co chciałbyś/ chciałabyś zrobić, gdybyś nie musiał/ nie musiała zważać na czas ?

Praca domowa: Ułóż i zapisz w zeszycie wypowiedź, na temat tego, co chciałabyś/chciałbyś robić wolno. Zilustruj swoją wypowiedź.

Przed nami ostatnie zadanie.
Wysłuchajcie opowiadania Joanny Plesnar „Podróże gwiezdne”. Po wysłuchaniu fragmentu opowiada odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.




Pytania do tekstu:
- W jakim języku odbyły się zajęcia z informatyki w klasie Adasia ?
- Z kim rozmawiał Adaś ?
- O czym rozmawiały dzieci ?
- Jak to możliwe, że Adaś mógł podczas lekcji rozmawiać z koleżanką z Afryki ?
- Czego chłopiec zazdrościł Subirze ?
- O co chłopiec zazdrościł Subirę/
- Jak Wam się wydaje, dlaczego patrząc w niebo, Adaś i Subira mogli sobie wyobrazić, że mieszkają w tym samym mieście ?
Na koniec zróbcie zadanie 4 i 5 z ćwiczeń.

Zrób sobie krótką przerwę- pora na ruch !



Kolejna lekcja to matematyka.
Dziś również powtórki. Przygotuj ćwiczenia na stronie 71 i 72. Rozwiąż wszystkie zadania z tych stron.




Na zakończenie lekcji chciałabym Wam pogratulować super pomysłów i wykonania prac projektowych o wybranym zwierzęciu. Na niektóre projekty jeszcze czekam J Mam nadzieję, że są w trakcie realizacji? Termin był do dziś, dlatego też pozwolę sobie podsumować i wypowiedzieć się na temat tych dostarczonych.
Cieszę się, że mimo przeciwności jakie nam towarzyszą (ograniczenie kontaktów z rówieśnikami) daliście radę stworzyć tak interesujące prace. Ile różnych zespołów, tyle różnych projektów. Znalazły się wśród nich plakaty, prezentacje multimedialne, piękne mini książeczki. Wszystkie projekty były przemyślane, rozplanowane i bardzo ładnie, estetycznie wykonane. Jeszcze raz WIELKIE GRATULACJE I BRAWA DLA WAS !! Dziękuję !!

To wszystko na dziś. Dziękuję za ogrom pracy w tym tygodniu !! Odpoczywajcie !:) Dobrego weekendu !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz