LEKCJE: 05.05.2020
Dzień dobry !
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od karty pracy- wykreślanka.
Przyjrzyjcie się literom, wyszukajcie wyrazy i zastanówcie
się, co one oznaczają. Spróbujcie zgadnąć do jakiej wspólnej kategorii należą
wszystkie odnalezione wyrazy. Odnalezione wyrazy zapiszcie w zeszycie do języka
polskiego pod dzisiejszą datą.
Przygotujcie teraz podręcznik na stronie 52- 53. Przeczytajcie
samodzielnie wiersz „Dawne zabawy”. Przyjrzycie się ilustracji. Opowiedzcie o
tych zabawach, które znacie. Udziel ustnej odpowiedzi na pytanie 2 i 3 pod
tekstem.
Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 47. Robiąc zadanie 1 musimy przypomnieć sobie
rodzaje zdań:
- zdanie oznajmujące-
zakończone kropką (.)
- zdanie pytające-
zakończone znakiem zapytania (?)
- zdanie rozkazujące
(wykrzyknikowe)- zakończone wykrzyknikiem (!)
Zadanie 2 wykonujemy na podstawie wiersza, a następnie
zapisujemy wyrazy w kolejności alfabetycznej.
Zadanie 3: Zanim przystąpisz do rozwiązanie zadania
przeczytaj poniższe informacje w celu przypomnienia.
Zadanie z kolejnej strony – zadanie 4 robicie bez pierwszej
kropki !
Na koniec zadanie 5- wpisanie nazw obrazków i zapisanie
hasła.
Zadanie domowe:
W zeszycie do języka polskiego pogrupuj i zapisz wyrazy w
odpowiednie miejsca.
Zrób sobie krótką przerwę.
Po przerwie przygotuj się do wykonania doświadczenia „Atrament sympatyczny”.
Waszym zadaniem jest napisanie lub narysowanie czegoś
niewidocznym atramentem, a następnie wywołanie przez rodzica ukrytej
wiadomości. Atramentem sympatycznym będzie sok z cytryny. Aby uzyskać obraz
trzeba delikatnie podgrzać kartkę, kiedy atrament sympatyczny już wyschnie, za
pomocą płomienia (np. świecy) lub żelazka. Na tym etapie niezbędna jest pomoc
rodzica.
Przed przystąpieniem do wykonania doświadczenia zastanówcie
się nad poniższymi pytaniami:
- Jak można przekazać komuś jakąś wiadomość, tak żeby osoba
postronna nie mogła jej przeczytać ?
- Czy można tak zmienić papier, żeby zapisana na nim
wiadomość nie była widoczna, a tylko osoba odpowiednio poinformowana potrafiła
ją odczytać ?
- Czy papier lubi kwas ?
Przygotuj:
kartkę, cytrynę, naczynie na sok, patyczki do uszu lub małe pędzelki. Wyciśnij
sok z cytryny do naczynia. Za pomocą patyczków lub pędzelków zapisz na kartce
sekretną wiadomość albo coś narysuj. Czekaj aż kartka wyschnie- dzięki temu
wiadomość stanie się niewidoczna. Poproś
rodzica by podgrzał kartkę. Po podgrzaniu wiadomość powinna być widoczna.
Wnioski z
doświadczenia:
Sok z cytryny wchodzi
w reakcję chemiczną z papierem. Tam, gdzie znalazła się odrobina soku
cytrynowego, zawierającego kwasek cytrynowy (nadający cytrynie bardzo kwaśny
smak), papier zmienia strukturę chemiczną. Część papieru osłabiona działaniem
kwasu zwęgla się pod wpływem ciepła łatwiej niż pozostałe fragmenty. Papier nie
lubi kwasu i pod jego wpływem się rozkłada- dlatego księgarze opiekujący się
starymi księgami muszą dbać o to, aby kwas nie zniszczył dzieł. Jeśli papier
jest niskiej jakości, to sam wydziela kwas używany w trakcie produkcji- on też
powoduje żółknięcie starego papieru.
Kolejna lekcja to
edukacja techniczna:
Przykładowe prace:
Ostatnia lekcja to edukacja matematyczna.
Na dzisiejszej lekcji nauczymy się wskazywać jedności,
dziesiątki, setki w liczbach. Zapraszam Was na krótki film wyjaśniający to
zagadnienie.
W zeszycie do matematyki pod dzisiejszą datą zapisz na
kolorowo poniższy przykład.
Teraz poćwiczymy wskazywanie jedności, dziesiątek i setek w
liczbach.
Pora na ćwiczenia. Otwórz ćwiczenia na stronie 63. Wykonaj
zadanie 1-3.
Na dziś to już wszystko !
Miłego popołudnia dla wszystkich !
Do jutra !
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz