poniedziałek, 4 maja 2020


LEKCJE: 05.05.2020

Dzień dobry !
Dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od karty pracy- wykreślanka.
Przyjrzyjcie się literom, wyszukajcie wyrazy i zastanówcie się, co one oznaczają. Spróbujcie zgadnąć do jakiej wspólnej kategorii należą wszystkie odnalezione wyrazy. Odnalezione wyrazy zapiszcie w zeszycie do języka polskiego pod dzisiejszą datą.


Przygotujcie teraz podręcznik na stronie 52- 53. Przeczytajcie samodzielnie wiersz „Dawne zabawy”. Przyjrzycie się ilustracji. Opowiedzcie o tych zabawach, które znacie. Udziel ustnej odpowiedzi na pytanie 2 i 3 pod tekstem.


Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 47.  Robiąc zadanie 1 musimy przypomnieć sobie rodzaje zdań:
- zdanie oznajmujące- zakończone kropką (.)
- zdanie pytające- zakończone znakiem zapytania (?)
- zdanie rozkazujące (wykrzyknikowe)- zakończone wykrzyknikiem (!)
Zadanie 2 wykonujemy na podstawie wiersza, a następnie zapisujemy wyrazy w kolejności alfabetycznej.
Zadanie 3: Zanim przystąpisz do rozwiązanie zadania przeczytaj poniższe informacje w celu przypomnienia.




Zadanie z kolejnej strony – zadanie 4 robicie bez pierwszej kropki !
Na koniec zadanie 5- wpisanie nazw obrazków i zapisanie hasła.



Zadanie domowe:
W zeszycie do języka polskiego pogrupuj i zapisz wyrazy w odpowiednie miejsca.




Zrób sobie krótką przerwę.

Po przerwie przygotuj się do wykonania doświadczenia „Atrament sympatyczny”.
Waszym zadaniem jest napisanie lub narysowanie czegoś niewidocznym atramentem, a następnie wywołanie przez rodzica ukrytej wiadomości. Atramentem sympatycznym będzie sok z cytryny. Aby uzyskać obraz trzeba delikatnie podgrzać kartkę, kiedy atrament sympatyczny już wyschnie, za pomocą płomienia (np. świecy) lub żelazka. Na tym etapie niezbędna jest pomoc rodzica.
Przed przystąpieniem do wykonania doświadczenia zastanówcie się nad poniższymi pytaniami:
- Jak można przekazać komuś jakąś wiadomość, tak żeby osoba postronna nie mogła jej przeczytać ?
- Czy można tak zmienić papier, żeby zapisana na nim wiadomość nie była widoczna, a tylko osoba odpowiednio poinformowana potrafiła ją odczytać ?
- Czy papier lubi kwas ?

Przygotuj: kartkę, cytrynę, naczynie na sok, patyczki do uszu lub małe pędzelki. Wyciśnij sok z cytryny do naczynia. Za pomocą patyczków lub pędzelków zapisz na kartce sekretną wiadomość albo coś narysuj. Czekaj aż kartka wyschnie- dzięki temu wiadomość stanie się niewidoczna.  Poproś rodzica by podgrzał kartkę. Po podgrzaniu wiadomość powinna być widoczna.

Wnioski z doświadczenia:
Sok z cytryny wchodzi w reakcję chemiczną z papierem. Tam, gdzie znalazła się odrobina soku cytrynowego, zawierającego kwasek cytrynowy (nadający cytrynie bardzo kwaśny smak), papier zmienia strukturę chemiczną. Część papieru osłabiona działaniem kwasu zwęgla się pod wpływem ciepła łatwiej niż pozostałe fragmenty. Papier nie lubi kwasu i pod jego wpływem się rozkłada- dlatego księgarze opiekujący się starymi księgami muszą dbać o to, aby kwas nie zniszczył dzieł. Jeśli papier jest niskiej jakości, to sam wydziela kwas używany w trakcie produkcji- on też powoduje żółknięcie starego papieru.

Kolejna lekcja to edukacja techniczna:


Przykładowe prace:



Ostatnia lekcja to edukacja matematyczna.

Na dzisiejszej lekcji nauczymy się wskazywać jedności, dziesiątki, setki w liczbach. Zapraszam Was na krótki film wyjaśniający to zagadnienie.


W zeszycie do matematyki pod dzisiejszą datą zapisz na kolorowo poniższy przykład.



Teraz poćwiczymy wskazywanie jedności, dziesiątek i setek w liczbach.


Pora na ćwiczenia. Otwórz ćwiczenia na stronie 63. Wykonaj zadanie 1-3.



Na dziś to już wszystko !
Miłego popołudnia dla wszystkich !
Do jutra !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz